Texture

Na het bekijken van de video's van Carla van den Berg heb ik een soort obsessie voor reliëf en textuur. Die obsessie had ik al een beetje door het werk van E Makes Art, maar nu is er geen houden meer aan. Als klap op de vuurpijl vond ik de online workshop Texture Town van Julie Prichard en Chris Cozen, en daar kon ik natuurlijk ook geen nee tegen zeggen.  Ik heb gewoon zoveel ideeën in mijn hoofd dat ik het liefst 24 uur per dag in het atelier zou zitten ......

After seeing the videos from Carla van den Berg I am obsessed with texture. I already was intrigued by texture inspired by E Makes Art, but now there's no stopping me. On top of that I found the online workshop Texture Town by July Prichard and Chris Cozen, and I couldn't say not to that. I just have so many ideas in my head, I just want to be in the art studio 24 hours a day ......


Dit schilderij heb ik gisteren afgemaakt. Het is de laatste Ikea spiegel die ik nog had, en daar heb ik een klein canvas opgeschroefd. Beplakt met tissuepapier, bewerkt met Modelling Paste, en met veel dunne lagen acrylverf beschilderd. De foto's zien er op mijn scherm iets te blauw uit, maar na uren tobben in Photoshop heb ik besloten het maar zo te laten ;-) In werkelijkheid is het iets groen en vooral iets donkerder, niet zo fel ....

I finished this painting yesterday. It is the last Ikea mirror I had, and I added a little canvas on top of it. Glued tissuepaper on top, added Modelling Paste and painted with lots of layers thin acrylic paint. The photos look too blue on my screen, but after fiddling in Photoshop for hours I decided to leave it like this. IRL it is a little bit more green and darker ....



Met de 'Carla van den Berg' techniek heb ik het volgende schilderij in de maak. Zij maakt veel gebruik van 'grote gatenvuller' van Alabastine, en met 5 bouwmarkten in de direkte omgeving was dat geen probleem ;-)

I started the next painting using the 'Carla van den Berg' technique. She uses a kind of wallplaster (I am sorry, no idea what to call this in english). 


Voorlopig wordt deze niet afgemaakt, ik denk dat ik de rest van de week even moet besteden aan andere nuttige dingen LOL Maar, een geweldig leuke techniek, als je inspiratie nodig hebt, bekijk haar video's dan eens ;-)

I don't think I will finish this anytime soon, think I need to do some other usefull things for the rest of the week LOL But, it's a wonderful technique, if you need inspiration go check out her videos ;-)


5 opmerkingen:

Bren Graham Thebeau zei

I can see Brigitte that you and I share a love of texture and rich colour. These are wonderful, love what you did with them. I too have been thinking about Julie & Chris's class, I took theirs on collage and they are excellent so you will have a great time. So glad you left a comment on my blog so I can come and visit you're virtual studio as well :-)

JoMo zei

Gorgeous work. I love texture too. I'm always experimenting, trying to find new ways to add texture to a piece.
Glad to have found your blog!
Cheers,
Jo

E Makes Art zei

Hi Brigitte!! Thanks for mentioning me again! I'm so glad I inspired you!! These paintings are both amazing! And I can't wait to see what we learn in out texture class. AND I can't wait to look up this other artist you mentioned here.

Also, I FINALLY posted about your ATC and linked to you today! Sorry it took so long (I seem to be saying that a lot to you lately ; )

xoEsther

Unknown zei

Prachtig Brigitte, wat lijkt me dat geweldig om te doen!

Elja zei

Brigitte, WAUW!!!!! Als eerste wilde ik zeggen: ik vind dat je adembenemende schilderijen maakt. Geweldig, wat een talent.

En als tweede, de reden dat ik op je blog kwam: ik teken graag, maar mijn handen jeuken al tijden: ik zou zooo graag willen leren schilderen met reliëf en structuur! Kon maar niet vinden wat voor materiaal daarvoor gebruikt moest worden; het hele hoe en wat.

Jij legt het allemaal uit. Met links naar anderen die ook van die heerlijke technieken gebruiken. Zo blij mee! Kan niet wachten tot ik zelf iets kan gaan proberen. Dankjewel!

Groetjes van Elja!
www.eljart.nl